Tuesday, February 1, 2011

Rusuhan Mesir : Doakan Pelajar Malaysia Selamat

http://geraksiswa.blogspot.com/

Seluruh dunia telah heboh tentang pergolakan yang berlaku di Mesir. Disebabkan oleh Kerajaan yang zalim dan korup, rakyat Tunisia bangkit dan mendesak supaya Presiden Hosni Mubarak meletak jawatan.

Akibat daripada rusuhan yang semakin menjadi-jadi, Kerajaan Mesir terpaksa menyekat dan memutuskan talian internet dan telefon bimbit.

Apa yang dirisaukan adalah pelajar-pelajar Malaysia yang berada di sana. Ada sebahagian pelajar Malaysia telah selamat pulang ke tanah air. Tetapi masih ada segelintir pelajar yang terkandas di tengah-tengah pergolakan antara rakyat dan Kerajaan Mesir. 



Keduataan Malaysia dan Kerajaan Malaysia sedang berusaha keras untuk memastikan keselamatan pelajar kita di sana. Setakat ini semua pelajar Malaysia di sana berada dalam keadaan selamat. Semoga Kerajaan Malaysia mempercepatkan proses membawa pulang pelajar Malaysia dalam keadaan selamat. 

Mari kita sama-sama mendoakan keselamatan sahabat-sahabat kita yang berada di sana. Semoga mereka sentiasa berada dalam keadaan selamat dan dilindungi.

0 comments:

Post a Comment

 

siswaonchat

Disclaimer

This website is not under Universiti Teknologi PETRONAS responsibility.

The materials are provided "as is" and "as available", without warranty of any kind, implied, express or statutory. The UTPdaily team and Univesiti Teknologi PETRONAS shall NOT be liable for any loss or damage caused by the usage of any information or materials obtained from this website.

Categories

UTP Daily Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template

/*VISITORS COUNTER*/ /*RELATED POST AT THE BOTTOM*/ Related Posts with Thumbnails