Saturday, August 28, 2010

Kenyataan Rasmi : Pakistan Memanggil, Rakan Masjid Menyahutnya

Selepas solat Jumaat pada 27 Ogos 2010, telah diadakan satu perhimpunan aman bertujuan untuk mengumpulkan dana bagi mangsa bencana banjir di Pakistan. Perhimpunan aman ini telah diadakan di hadapan masjid An-Nur dan dihadiri hampir seratus orang yang kebanyakannya adalah pelajar-pelajar UTP terutamanya daripada pelajar antarabangsa.

Perhimpunan aman ini merupakan anjuran bersama Majlis Perwakilan Pelajar UTP (MPPUTP), Rakan Masjid UTP (RMUTP), International Student Council UTP (ISCUTP), Residential College Support Unit (RCSU), Friends of IRC UTP (FIRCUTP), Sekteriat Rakan Muda UTP (SRMUTP), UTP Media and Technology Club dan United Student For Gaza (US4G) bagi meningkatkan kutipan dana dan bantuan pakaian sebanyak mungkin untuk disalurkan kepada sahabat-sahabat kita di Pakistan. Perhimpunan itu dimulakan dengan ucapan daripada wakil MPP UTP, saudara Umair bin Zubir.

Kemudian diikuti dengan perkongsian daripada salah seorang warga Pakistan tentang situasi sebenar yang berlaku di Pakistan.



Diikuti oleh ucapan dari wakil RM UTP iaitu saudara Harith Hasyimi bin Hishamudin, Ketua Penerangan dan Perhubungan Awam RM UTP.


Diakhiri dengan ucapan dan doa dari Ustaz Rahmat bin Abu Seman selaku wakil dari pentadbiran universiti.


Harapan daripada perhimpunan aman ini adalah untuk menyedarkan warga kampus tentang situasi sebenar yang berlaku di Pakistan. Selain itu, perhimpunan ini bertujuan untuk kita sama-sama merasakan kesusahan yang dihadapi oleh sahabat-sahabat kita di sana sekaligus berusaha untuk membantu dengan apa yang termampu. Ucapan jutaan terima kasih kepada semua persatuan pelajar yang terlibat dan masyarakat kampus yang sudah banyak menyumbang dan sehingga kini dana sudah mencecah RM 8000.


PENGUMUMAN:
Tabung kemanusiaan untuk mangsa bencana di Pakistan akan terus diletakkan di masjid dan juga kafetaria-kafetaria. Sesiapa yang ingin menderma boleh ke tempat-tempat yang telah disebutkan.

0 comments:

Post a Comment

 

siswaonchat

Disclaimer

This website is not under Universiti Teknologi PETRONAS responsibility.

The materials are provided "as is" and "as available", without warranty of any kind, implied, express or statutory. The UTPdaily team and Univesiti Teknologi PETRONAS shall NOT be liable for any loss or damage caused by the usage of any information or materials obtained from this website.

Categories

UTP Daily Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template

/*VISITORS COUNTER*/ /*RELATED POST AT THE BOTTOM*/ Related Posts with Thumbnails