Friday, July 22, 2011

Kereta terbabas, terbalik: Pelajar UTP maut

IPOH – Seorang penuntut Universiti Teknologi Petronas (UTP) terbunuh, manakala rakannya cedera ringan apabila kereta yang mereka naiki terbabas dan terbalik di Km 364.8 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Slim River semalam.
Hafiz (tiga dari kiri) dan Fakrul Radi (berbaju batik) sewaktu menghadiri  Malam Anugerah Angkasa Kejayaan 2010 di Johor
Ketua Polis Trafik Negeri, Supt Wan Abddullah Ishak berkata, mangsa yang terbunuh dalam kejadian pada 3.30 petang semalam itu ialah Hafiz Abdul Hamid, 22, pelajar akhir UTP, Tronoh.
Mangsa yang mengalami cedera parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya di hantar ke Hospital Slim River untuk bedah siasat, katanya ketika dihubungi hari ini.
Wan Abdullah berkata, rakan mangsa Mohd Fakrul Radi Hamthan, 22, yang juga penuntut yang sama mengalami kecederaan di kepala dan dirawat sebagai pesakit luar di hospital yang sama.
Kejadian berlaku apabila kereta jenis Perodua Kancil yang dipandu mangsa dalam perjalanan dari sini ke Kuala Lumpur dikatakan gagal dikawal, lalu terbabas dan terbalik.
Akibat kejadian itu, mangsa tercampak keluar dari keretanya. – Bernama

0 comments:

Post a Comment

 

siswaonchat

Disclaimer

This website is not under Universiti Teknologi PETRONAS responsibility.

The materials are provided "as is" and "as available", without warranty of any kind, implied, express or statutory. The UTPdaily team and Univesiti Teknologi PETRONAS shall NOT be liable for any loss or damage caused by the usage of any information or materials obtained from this website.

Categories

UTP Daily Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template

/*VISITORS COUNTER*/ /*RELATED POST AT THE BOTTOM*/ Related Posts with Thumbnails